Een nieuw Belgisch horlogemerk, dat hoor je niet elke dag. Daar waren ook de Belgische kranten en magazines het over eens. ARTUUR werd onder meer in L’Officiel, Marie Claire, Feeling, Gazet van Antwerpen, Het Nieuwsblad, Le Vif en Knack Weekend voorgesteld.
“ARTUUR moest 100% aan mijn eigen smaak voldoen”, zegt zaakvoerder Kevin Perez over zijn gloednieuwe merk. Hij liet zich inspireren door horloges uit de jaren veertig tot zeventig. Die zijn eleganter en minimalistischer dan de huidige, grotere, dikkere en gecompliceerdere modellen. Perez ging back to basics en koos voor een uitgepuurde stijl met smaakvolle kleuren. Het binnenwerk van ARTUUR komt uit Japan en de bijzondere gebogen wijzerplaat, die voor de uitgepuurde en strakke look zorgt, is gepatenteerd. ARTUUR werd in het hele land opgepikt door de meest smaakvolle pers.
ARTUUR’s grote sterkte zit ‘m in de eenvoud, die overal bij past. Met de verschillende bandjes kan je het horloge aanpassen aan elke stijl. Zo zijn er de lederen bandjes voor een dag op kantoor of een avondje uit, terwijl de rubberen bandjes een sportievere look creëren. De packs zorgen ervoor dat je eindeloos kan mixen en matchen. Daardoor past ARTUUR bij elke look. De eerste collectie is gemaakt met mannen in het achterhoofd, maar door zijn elegante stijl valt ARTUUR ook erg in de smaak bij vrouwen en kan het merk als dusdanig unisex worden beschouwd.